زندگی رسم خوشایندی ست


 

اين مطلب رو از سايت مجله زنان انگليسی زبان ترجمه کردم.

به درد ورزشکارها ميخوره.

 

طی هر گونه رژیم سلامتی برقراری تعادل مایعات بدن مهم  و ضروری است. این موضوع به راحتی نادیده گرفته میشود و اثرات تحلیل آب بدن ، فشار قابل ملاحظه ای بر  توانایی بدن جهت انجام تمرینات ورزشی میگذارد و سرانجام کارایی بدن کاهش می يابد. 

حدود 60 % از وزن بدن ما را آب تشکیل میدهد و 72% از وزن عضلات آب است . حتی طی انجام ورزشی سبک هم  امکان از دست دادن حجم چشمگیری از آب بدن وجود دارد ، به همان اندازه که نفس میکشیم ، مایعات بدن به صورت عرق و یا از طریق ریه از دست میرود.

کمبود آب مزمن بدن میتواند منجر به آشکار شدن علایمی چون حالت تهوع و خستگی مفرط و _ در شدیدترین حالت سبب فشار گرمایی بدن میشود.

هنگام انجام ورزش  برای کسب اطمینان از جبران  فقدان مایعات بدن به طور کافی ، این موارد را انجام دهید: 

قبل از ورزش ، یک لیوان بزرگ آب بنوشید.

طی انجام حرکات ورزشی ، هر 15 دقیقه 150 میلی لیتر آب بنوشید .

پس از ورزش ، یک یا دو لیوان بزرگ آب بنوشید.

( یک لیوان بزگ آب ، 300-400 میلی لیتر است )

به هر اندازه که فعالیت بدنی شدید تر باشد ، به همان اندازه نیاز بدنتان به مایعات بیشتر خواهد بود.

به یاد داشته باشید که هیچگاه منتظر نشوید برای نوشیدن آب احساس تشنگی کنید ؛ بدنتان معمولا تا پس از  نیاز شدید به مایعات ، هیچ علامتی نشان نمیدهد.

 


زهره